|SIPARIS_TARIHI: |
1. TAFARLAR:
SATICI
Unvan
: Mustafa
ERBAŞ
Adres
: Kozyatağı Mah.
Gühbahar Sok. AR Plaza C Bl. K:4 Kadıköy İstanbul
Telefon
: +90 212 706
3009 / +905316881125
Whats App : +90 212
706 3009
E-Posta : merhaba@kutahyalioglu.com.tr
Vergi Dairesi : Erenköy
Vergi Numarası: 3380076450
ALICI BİLGİLERİ:
|ALICI_BILGILERI|
2. KONU:
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin (bundan böyle yalnızca sözleşme olarak
anılacaktır.) konusu, Satıcı’nın, Alıcı’ya (Tüketici’ye) satışını yaptığı,
aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile
ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Mesafeli
Sözleşmelere Dair Yönetmelik ve ilgili diğer yasal hükümler uyarınca tarafların
hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesidir.
3. SÖZLEŞMENİN KURULMASI:
3.1. Alıcı, sözleşmenin tamamını okuduğunu anladığını ve
haklarının ve yükümlülüklerinin bilincinde olduğunu kabul beyan ve taahhüt
eder.
3.2. Satıcı ve alıcı, sözleşme ile kararlaştırılan edimler arasında
hiçbir orantısızlık olmadığını, karşılıklı edimlerin niteliğine uygun olduğunu,
sözleşme konusuna giren işlemler kapsamında herhangi bir tecrübesizliklerinin
bulunmadığını kabul ederler.
3.3. Alıcı ve satıcı sözleşme hükümlerinin haksız şart
oluşturabilecek bir özellik taşımadığını menfaatler dengesi bakımından açık bir
haksızlık bir orantısızlık olmadığını kabul ederler.
4. SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN BİLGİLERİ VE BEDELİ : |URUNLER|
5. GENEL HÜKÜMLER:
5.1. Alıcı, 4. Maddede belirtilen Sözleşme konusu
ürünün temel nitelikleri, satış bedeli ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin tüm
ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi
verdiğini beyan eder.
5.2. Sözleşme konusu ürün yasal olarak, 30 (otuz) günlük süreyi
aşmamak koşulu ile her bir ürün için Alıcının yerleşim yerinin uzaklığına bağlı
olarak ön bilgiler içinde açıklanan süre içerisinde Alıcı veya gösterdiği 3.
Bir kişi ya da kuruluşa teslim edilir. Satıcının bu yükümlülüğe aykırı
davranışı alıcıya sözleşmeyi haklı sebeple fesh etme yetkisi verir. Sözleşmenin
bu şekilde feshi halinde ise satıcı işbu sözleşmenin akdedilmesi ile alıcıdan
tahsil ettiği bir bedel var ise teslim masrafları da dahil olmak üzere fesih
bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç 3 iş günü içerisinde
tüketiciye ilgili mevzuat gereği yasal faizlerinin de eklenmesi suretiyle geri
ödemekle yükümlüdür.
5.3. Sözleşme konusu ürün, alıcıdan başka sözleşme dışı üçüncü bir
kişi ya da kuruluşa teslim edilecekse sözleşme dışı bu 3. kişinin ürünü teslim
almaktan imtina etmesinden satıcı sorumlu tutulamaz.
5.4. Sözleşme konusu ürünün tedarik ve teslimat işlemlerinin
başlaması için işbu sözleşmenin imza edilmesi ile birlikte ödemenin yapılması
gerekmektedir. Sözleşme konusu ürün bedelinin ödenmemesi ya da ödendikten sonra
çeşitli kanallarla iptal edilmesi durumunda satıcının ürünü tedarik ve teslim
yükümlülüğü de derhal ortadan kalkacak ve sözleşme kendiliğinden fesh edilmiş
sayılacaktır.
5.5. Sözleşme konusu ürünün tedarik ve tesliminin imkansız hale
gelmesi durumunda ilgili husus alıcıya bildirilecek olup bu sebeple alıcının
sözleşmeyi fesh etmesi halinde fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten
itibaren satıcı bu sözleşmenin kurulması için gönderim masrafları da dahil
olmak üzere almış olduğu tüm bedeli en geç 3 iş günü içerisinde alıcıya iade
etmekle yükümlüdür.
5.6. Ürünün alıcı ya da göstereceği 3. Bir kişiye teslimine kadar
geçen sürede ürünün sorumluluğu satıcıya aittir. Şu kadar ki alıcı, ürünün
teslimi için satıcının belirlediği taşıyıcı firmasından başka bir firmayı
seçmek istemesi durumunda, satıcı söz konusu ürünü ilgili taşıyıcı firmasına
vermekle sorumluluktan kurtulmuş olur. Alıcının kendi belirlediği taşıyıcı
firmaya ürünün teslim edilmesi ile birlikte ürünün sorumluluğu da artık alıcıya
geçmiş kabul edilir.
5.7. Satıcı tarafından işbu sözleşmeye konu ürünün satışı, nihai
tüketiciye yöneliktir. Satıcı; alıcının ürünü yeniden satış amacı ile
aldığından şüphe etmesi ya da bunun böyle olduğunu gösteren emarelerin
belirmesi durumunda sözleşmeyi tek taraflı ve haklı sebeple feshedebilir.
5.8. Alıcı, internet üzerinden almış olduğu ürünün iade ya da
değişimini satıcının markasının bulunduğu mağazalardan yapamayacağını kabul
beyan ve taahhüt eder.
6: CAYMA HAKKI:
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere
ilişkin yönetmelik hükümleri uyarınca;
6.1. Tüketici, mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde malı teslim
aldığı tarihten itibaren 14 (On dört) gün içerisinde herhangi bir gerekçe
göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
6.2.Cayma bildirimini merhaba@kutahyalioglu.com.tr adresine
ya da +90 212 706 3009 numaralı hatta tanımlı Whats App
uygulamasından yazılı olarak gerçekleştirebilir. Bununla beraber alıcı,
sözleşmenin kurulması ile ürünün teslimine kadar geçen süre içerisinde de aynı
şartlarla sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanıldığına
dair bildirimin yazılı olması gerekmekte olup bu bildirimin yapıldığının ispatı
tüketiciye aittir.
6.3. Alıcı’nın cayma hakkını kullanılması halinde, 3. kişiye veya
alıcıya teslim edilen mal/hizmete ilişkin fatura aslının satıcıya iadesi
zorunlu olup, faturanın ürünle birlikte satıcının 1. Maddede belirtilen adresine
gönderilmemesi durumunda alıcıya KDV ve varsa diğer yasal yükümlülükler iade
edilemez. Alıcı bu hakkından yararlanarak iade edeceği ürün ile beraber
faturanın üzerine de "iade faturasıdır" ibaresi yazarak
imzalanacaktır.
6.4. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde, 6502 Sayılı yasa ile
Mesafeli sözleşmelere ilişkin yönetmelik hükümleri geçerlidir. Buna göre
“tek sipariş” konusu olup da ayrı ayrı teslim edilen ürünlerde, tüketicinin
veya tüketici tarafından belirlenen 3. bir kişinin son malı teslim aldığı gün,
birden fazla parçadan oluşan ürünlerde, tüketicinin veya tüketici tarafından
belirlenen 3. bir kişinin son parçayı teslim aldığı gün esas alınır.
6.5. Tüketicinin cayma hakkını kullanamayacağı haller ise şöyledir; Tüketicinin istek veya kişisel ihtiyaçları
doğrultusunda hazırlanan ürünler, malın tesliminden sonra ambalaj, bant mühür
paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulmuş
olunan ürünler, abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve
dergi gibi süreli yayınlardan sayılan ürünler.
6.6. Tüketicinin cayma hakkını kullanması ve bu bildirimi satıcıya
yapması durumunda bu bildirimin kendisine yazılı olarak ulaştığı tarihten
itibaren satıcı 3 iş günü içerisinde ürün için alınan ve masraflar da dahil
olmak üzere tüm bedelleri geri iade etmekle yükümlüdür.
6.7.Tüketicinin cayma süresi içerisinde ürünü iade etmesiyle birlikte
ancak ürünün işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun
bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan
sorumlu olmayacaktır. Bununla beraber ürünün doğal kullanımına aykırı, kullanma
talimatlarına uygun davranılmaması sebebiyle üründe bir hasar ya da herhangi
bir kusur meydana gelmişse satıcının ürünü iade ve değişim sorumluluğu
bulunmamaktadır.
6.8. Tüketici, cayma hakkını kullandığını satıcının ön
bilgilendirmede belirttiği taşıyıcı firma aracılığı ile malı geri gönderir ise
iadeye ilişkin herhangi bir masraf ödemek zorunda kalmayacaktır. Fakat ön
bilgilendirmede belirtilen taşıyıcı firmasının haricinde farklı bir firma ile
gönderilmesi durumunda gönderim masrafları alıcıya aittir. Ön bilgilendirme
formunda iade için taşıyıcı firma belirtilmemişse bu durumda ürünün teslimi
için hangi taşıyıcı firma tercih edilmişse yine aynı taşıyıcı firma tercih
edilmiş sayılır. Bununla beraber söz konusu taşıyıcı firmanın, alıcının
bulunduğu yerde şubesinin bulunmaması durumunda da alıcıdan herhangi bir masraf
talep edilemez.
6.9. Tüketici, cayma hakkını satıcıya yönelttiği tarihten itibaren
en geç on (10) gün içerisinde ürünü satıcıya geri göndermek zorundadır. Bu süre
içerisinde gönderilmeyen ürünler ile bu süreden daha sonra gönderilen ürünler
için alıcı iade talebinden vazgeçmiş sayılacak ve iade talebi kabul
edilmeyecektir. Şu kadar ki satıcı ürünü kendisi alacağını beyan etmişse bu
durumda bu hüküm uygulanmaz.
7. AYIPLI MAL:
7.1. Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca
kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak
sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan
maldır. Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet
portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden
fazlasını taşımayan; Satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde
tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını
karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan
kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak
kabul edilir.
7.2.Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme,
malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da
ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu
talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
7.3.Tüketicinin, sözleşmenin kurulduğu tarihte ayıptan haberdar olduğu
veya haberdar olmasının kendisinden beklendiği hâllerde, sözleşmeye aykırılık
söz konusu olmaz. Bunların dışındaki ayıplara karşı tüketicinin seçimlik
hakları saklıdır.
8. SON HÜKÜMLER:
8.1. Alıcı, www.kutahyalioglu.com.tr internet sitesinde sözleşme
konusu ürünün temel nitelikleri, tüm vergiler dahil satış fiyatı ve ödeme şekli
ile teslimata ve bunun masraflarının ürün fiyatına göre satıcı ya da
alıcı tarafından karşılanacağına, teslimatın gerçekleştirileceği süreye ve
satıcının tam ticari unvanı, açık adresi ve iletişim bilgilerine ilişkin ön
bilgileri okuyup doğru ve eksiksiz bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda
gerekli teyidi verdiğini beyan eder. www.kutahyalioglu.com.tr internet
sitesinde yer alan ön bilgilendirme formu ve satışa ilişkin fatura işbu
Sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçalarıdır.
8.2. Tarafınızla yapılan mesafeli satış sözleşmesi, sözleşme
kurulduğu tarihten itibaren 3 (üç) yıl boyunca Satıcı tarafından elektronik
ortamda saklanacaktır. İşbu sözleşme kurulduktan sonra sözleşme metni
tarafınıza ait elektronik postaya gönderilecektir.
8.3. Satıcı, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte
belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları
ile teslim edilmesinden sorumludur.
8.4. Alıcının edimlerini yerine getirmede temerrüde düşmesi
halinde, ALICI, gecikmeli ifasından dolayı oluşan temerrüdün satıcının
kusurundan kaynaklandığı haller hariç olmak üzere satıcının oluşan her türlü
zararını ödemeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
8.5. Satıcı, siparişine ilişkin bilgilerin eksik, sahte, yanlış
olduğunu saptadığı takdirde veya siparişin iyi niyete aykırı ve/veya ticari
kazanç elde etmek amacıyla yapılmış olduğunun saptanması veya makul şüphenin
mevcudiyeti halinde alıcının bilgilendirilmesi koşulu ile siparişini durdurma
veya iptal etme hakkını saklı tutar. Sipariş iptal edildiği takdirde ödemenin
iadesi alıcıya bildirilmek suretiyle gerçekleştirilir.
8.6. Satıcının iradesi dışında gelişen, önceden öngörülemeyen ve
satıcının borçlarını yerine getirmesini engelleyici veya geciktirici mücbir
sebep halleri nedeniyle, ürün teslimatı süresi içinde gerçekleşemeyebilir. Bu
hallerde satıcı, alıcıyı bilgilendireceğini taahhüt eder. Alıcı bu durumda
siparişin iptal edilmesini, siparişe konu ürünün emsali ile değiştirilmesini
ve/veya teslimatın, süresi içinde yapılmasını engelleyen durumun ortadan
kalmasına kadar ertelenmesini satıcından talep etme hakkına sahiptir.
8.7. Sözleşme konusu ürünün teslimatı için satış bedelinin
alıcının tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir
nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, satıcı
ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir. Herhangi bir sebeple
teslimatı yapılan ürün bedelinin Satıcıya ödenmemesi halinde alıcı bu ürünü
Satıcının yukarıda belirtilen adresine 5 gün içerisinde iade etmekle
yükümlüdür.
9. YETKİLİ VE GÖREVLİ MAHKEME:
İşbu sözleşmenin uygulanmasından kaynaklanabilecek her türlü şikayet ve
itirazlar, Ticaret Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında belirlenen
parasal sınırlar çerçevesinde, alıcının ikametgahının bulunduğu yerdeki veya
malın satın alındığı yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne iletilir.
Ancak, şikayet veya itirazın belirlenen parasal sınırları aşması durumunda,
yetkili mercii Tüketici Mahkemeleri olacaktır.
Tüm Satıcılar bu yönetmeliğe uygun olarak davranmakla yükümlüdür. Cayma halinde
tüm kargo bedelleri ve banka tahsilat masraflarının satıcı üzerinde
bırakılması, bu yönetmeliğin bir neticesidir.
Ücret iadesini kanun 14 gün ile sınırlamıştır. 3 günlük düzenleme kanuna uygundur ancak 14 güne kadar uzatılması lehe olacaktır.
Bu düzenleme mevzuata uygundur ve bu yükümlülüklerden herhangi birisinin Tüketici üzerinde bırakılması, mevzuat gereği mümkün olmamaktadır. Kanun ve yönetmelik bu düzenlemeyi zorunlu kılmaktadır. Ön bilgilendirme formunda iade için bir taşıyıcı firma öngörülmediği takdirde, iade masrafı talep edilememektedir. Böylesi bir durumda peşin ödemelerde bedel iadesinin makul süresi ve şartları yazılmalıdır.